1. BACKGROUND + PROVOCARE:
Compania client din acest studiu de caz oferă o gamă de produse și servicii în segmentul stațiilor de distribuție carburanți. Aceasta are un model de organizare pe procese iar activitatea se desfășoară pe proiecte. Studiind activitatea companiei am identificat nevoia acesteia de a avea un sistem prin intermediul căruia să se faciliteze atât atingerea obiectivelor strategice și operaționale cât și responsabilizarea persoanelor / proceselor implicate.
2. SOLUȚIA:
Soluția propusă a constat în elaborarea unui buget care să ofere tuturor proceselor implicate o mai mare claritate și un sistem de referință la care să își raporteze activitatea din perioada bugetată.
Punctul de plecare în construirea bugetului a fost găsirea mixului potrivit de produse și servicii oferite de companie pe care aceasta să le comercializeze pentru a ajunge la rezultatul și marja de profit dorite.
De asemenea, s-au definit în buget zonele de responsabilitate pentru fiecare proces implicat.
Toate acestea au avut scopul de a responsabiliza procesele astfel încât acestea să se încadreze în coordonatele agregate în buget.
Bugetul conține și o zonă de performanță care să evidențieze recompensarea contribuției fiecărui proces raportând rezultatul realizat la cel bugetat.
3.REZULTATE:
Implementarea bugetului a condus la o monitorizare eficientă a abaterilor între realizat și planificat pentru fiecare centru de responsabilitate din cadrul companiei. Avantajul utilizării bugetului constă în faptul că societatea poate identifica și ajusta din timp eventualele piedici în atingerea rezultatelor dorite.